Everything can change in one second - Kapitel 6

 

Duschen blev lite längre än vad jag trodde (haha) men nu är i alla fall kapitel 6 här!


Detta har hänt:

När vi båda hade x antal fullpackade kassar med kläder bestämde vi oss för att bege oss hem.

”What about som clubbing tonight? Try some new clothes” frågade jag och puttade till Liam i sidan med armbågen.

”Yeah sure, I have nothing else to do anyways”

 


 

Louis’s perspektiv:

Liam och jag åkte direkt hem till Liam, slängde alla kassarna i hans säng och vi båda började testa flera olika outfits. Jag kom fram till en ganska fort men Liam var mycket långsammare än mig (för första gången antagligen), så jag startade min dator och loggade in på twitter. Fem nya följare sen i morse! Jag kollade lite snabbt på deras profiler och en tjej fångade mitt intresse, Evelina Wennerberg stod det högst upp i profilen. Jag läste att hon var ifrån Sverige, mitt leende slokade. Men sen såg jag att hon för tillfället bodde i London! Nu breddade mina mungipor igen och jag tryckte på ”följ” knappen och stängde ner datorn igen, Liam var äntligen klar! 

 

Vi hoppade in i min bil och det bar iväg till den klubben som vi så många gånger förut hade vart på. Världsvant slängde jag upp dörrarna och skrek ”LOUIS IN THA HOUSE!” alla vände nyfiket på blickarna, men vände lika snabbt bort dem igen när dem insåg att det inte var något speciellt. Jag drog in den starka lukten, en blandning av piss, svett, alkohol och parfym. Sedan seglade min blick över de dansande personernas ansikten och min blick stannade hastigt på en viss person, det var hon som jag sett på twitter! Evelina! Hon dansade och skrattade tätt intill en annan tjej, hennes kompis antog jag. Jag knuffade till Liam som stod och väntade på att min vanliga inspektion var klar.

Jag nickade åt Evelinas håll och Liam log vänligt mot mig.

”Go talk to her!” Sa han uppmuntrande och puttade fram mig ett steg.

”Okey, okey! I will!” Med det sagt började jag knö mig förbi de fulla människorna, till slut nådde jag henne.

”Ehm... Hi!” Sa jag nästa lite för entusiastiskt.

”Hey” Svarade hon stelt.

”I’m Louis, Louis Tomlinson”

”Okey... I’m Evelina” 

Hon verkade väldigt nervös...

”Uhm... Would you like to dance or something?” Sa jag och klämde fram det största leendet jag kunde.

”Actually I’m pretty exhausted, what about a drink?”

”Sure!” Svarade jag och räckte fram handen, hon tog min hand och kastade en blick mot sin kompis, som nickade åt henne att gå. Vi knödde oss igenom folkmassan, fram till baren.

 

Zayns perspektiv:

Jag satt på den hårda sängkanten, händerna täckte mitt ansikte och tårarna rann. Jag ville verkligen inte stanna kvar, jag vill bort härifrån, jag vill inte riskera mitt liv i krig, jag vill inte! Min mobil surrade och lyste upp.

~From Niall 7:45 pm~

”I feel so bad, being on the best (and first) date in my life, when you guys have such a rough time. If there’s something I could help you with - give me a call, I’ll do whatever!”

 

Min gråt blev intensivare och jag tittade mig förskräckt omkring, försäkrade mig om att ingen annan var där. Slängde mig på kudden och lät tårarna spruta.

 

~To Niall 8:06 pm~

”Don’t feel bad for us, I want you to have the best time of your life! I actually don’t think there’s anything you can do. Maybe sue him.”


Förlåt för ett så kort kapitel, men stressade tyvärr ihop det!


Kommentarer
Postat av: ANNIE osten

finns något stavfel i början av texten, men me gusta! C:

Svar: vad för nått??
Lisa Karlsson

2012-11-25 @ 23:51:51
Postat av: annie :3

mer biatch

2013-01-22 @ 11:39:06

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0