Everything can change in one second - Kapitel 5

 

Detta har hänt:

 ~From Harry 7:24 pm~

”Miss you too! Well, Zayn and I both got thought’s about quitting, maybe we’ll be neighbours someday!”

 

Idag somnade jag med ett leende på läpparna och i morgon ska jag ringa Annie.


 

Nialls perspektiv:

När jag vaknade insåg jag att jag hade somnat med kläderna på, av all glädje hade jag inte kommit ihåg att byta om ens. Åh, jag ville ringa Annie NU, men när jag kollade på klockan insåg jag att det var alldeles för tidigt för något sådant. Det var inte likt mig att vakna tidigt, men när jag väl hade gjort det så fick jag väl passa på att ta vara på det.

Jag drog av mig mina stela jeans, studerade mitt sår, petade på det - det sved. När studerandet av såret hade slutat tog jag istället på mig ett par gråa mjukisbyxor - mycket bättre! 

Timmarna gick och jag bara väntade tills det var tillräckligt sent för att ringa Annie och jag fyllde tiden med kanske lite för mycket mat. Men tillslut slog klockan två, nu borde hon vara vid medvetandet! 

Jag rotade igenom jeansen som låg slängda på golvet och hittade lappen tillslut, jag rotade upp min mobil och såg att jag hade tre missade samtal från Harry och fyra från Zayn. Mitt hjärta stannade, hade det hänt något?! Jag såg nu att jag hade ett sms från Harry.

~From Harry 5:39 am~

”It’s really hard to wake you up! But Zayn and I will maybe have to stay here for a while longer... The general got really angry when we told him that we maybe wanted to leave, he wants us out on the field. And I really don’t know if we can get out of here or not right now. 

I just wanted you to know this. Zayn and I really misses you lad!”

 

~To Harry 2:16 pm~

”Oh... That’s was not a thing I wanted to hear... I mean, who knows what could happen to you guys on the field?! Please, get rid of that general!”

 

Nästan all min glädje slogs ur mig när jag läste smset, fan! Jag som hade fått känslan av ett perfekt liv igår - jag träffade mitt livs kärlek och jag fick reda på att mina två bästa kompisar kanske skulle flytta hit. Med ens kände jag inte alls samma abstinens att ringa Annie... Tills det slog mig att hon nog skulle få mig på bättre humör.

Jag slog hennes nummer och satte luren mot örat, tonerna startade...

Det sprakade till i luren, ”Annie here!”

”Ehm... It’s Niall, the guy from the store you know?”

”Of course I know who you are” sa hon och skrattade. 

”Well... About that date, when are you free?”

”I have nothing planned for tonight, do you?”

”No. What do you think about going to Nandos? I love Nandos, it’s the best!” Brast jag ut.

”Sure! Nandos rules! Should we meet there?”

”Sounds good, about seven?”

”Sure, bye Niall, seeya!”

”Bye” 

 

Åh vad rätt jag hade! Annie gjorde mig på mycket bättre humör, jag log och sprang sedan mot duschen.

 

Louis’s perspektiv:

Kläder, kläder och ännu mer kläder, kläder hängande på rad, kläder staplade i hög och kläder uppsatta på skyltdockor - underbart! Det var inte mycket som gick upp mot en shoppingrunda med bästa vännen, även fast än han såg mer eller mindre uttråkad ut.

”Louis, sometimes you’re more like a girl than the very manly man you are!” Utbrast Liam och han skrattade.

”Well you gotta look good for the ladies” svarade jag nonchalant och letade vidare bland havet av kläder. ”I think you should get some new clothes too Liam!”

”I guess so... Oh what the hell, while I’m here” svaret var mot min förmodan ganska entusiastiskt och Liam likaså började rota runt bland kläderna.

 

När vi båda hade x antal fullpackade kassar med kläder bestämde vi oss för att bege oss hem.

”What about som clubbing tonight? Try some new clothes” frågade jag och puttade till Liam i sidan med armbågen.

”Yeah sure, I have nothing else to do anyways”

 


P.s jag vill bara ursäkta bilden, förjäkla slarvig... men det lyser upp inlägget lite i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Anonym

braaa, mer !

2012-11-04 @ 18:35:43
Postat av: aaanniee

HIHHIHIHI, YEAH MAN, älskar't

2012-11-04 @ 23:31:18
Postat av: aaanniee

HIHHIHIHI, YEAH MAN, älskar't

2012-11-04 @ 23:31:19
Postat av: ida

braaa!!!

2012-11-21 @ 15:42:04

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0